ФДА ће захтевати ново упозорење о сигурности за бензодиазепине у кутији

Они могу изазвати опасне нежељене ефекте.

Бен Голдстеин / Адобе Стоцк

Ове недеље, Управа за храну и лекове (ФДА) објавила је да ће бензодиазепини (попут Ксанак-а) сада морати да носе ново сигурносно упозорење. Ови лекови су лекови на рецепт који могу играти важну улогу у лечењу анксиозних поремећаја, али такође могу изазвати опасне нежељене ефекте - укључујући ризике од злоупотребе и симптома повлачења.

Бензодиазепини су класа лекова који изазивају седативни или смирујући ефекат деловањем на неуротрансмитер ГАБА, као што је СЕБ претходно објаснило. Лекови који се обично прописују попут алпразолама (Ксанак), клоназепама (Клонопин) и лоразепама (Ативан) су сви бензодиазепини.

Ови лекови делују релативно брзо и могу се користити за ефикасно управљање проблемима као што су анксиозност, несаница и грчеви мишића, објашњава Харвард Хеалтх. Али такође могу изазвати краткотрајне нежељене ефекте (попут поспаности). А, ако се предуго конзистентно узимају, пацијенти могу злоупотребити бензодиазепине, што је посебно опасно када се узимају са неким другим врстама лекова.

„Иако су бензодиазепини важне терапије за многе Американце, они се такође често злостављају и злоупотребљавају, често заједно са опиоидним средствима за ублажавање болова и другим лековима, алкохолом и недозвољеним дрогама“, рекао је комесар ФДА др Степхен М. Хахн у саопштењу за штампу ФДА. . „Предузимамо мере и захтевамо нове информације о означавању како бисмо помогли здравственим радницима и пацијентима да боље разумеју да, иако бензодиазепини имају бројне предности у лечењу, они са собом носе и повећани ризик од злоупотребе, злоупотребе, зависности и зависности.“

Ново упозорење у кутији - најистакнутије доступно упозорење ФДА - упозориће потрошаче на потенцијал "злоупотребе, злоупотребе, зависности, физичке зависности и реакција повлачења" који могу бити нежељени ефекти лекова, каже ФДА.

Упозорење ФДА о бензодиазепинима има смисла, посебно у контексту опиоидне кризе. Већина предозирања лековима који укључују опиоиде укључују и други лек, а процењује се да око 30% предозирања опиоидима укључује бензодиазепине, претходно је објаснио СЕЛФ. Обе врсте лекова могу изазвати седацију и успорено дисање. Када се комбинују, могу имати још снажнији ефекат и потенцијално довести до предозирања.

Такође знамо да обе врсте лекова могу стварати навике. Чак је и неколико познатих личности - укључујући Јустин Биебер и Лену Дунхам - последњих година јавно говорило о својим проблемима са злоупотребом бензодиазепина. Проблем је што су ови лекови дизајнирани за повремени или краткорочни узимање, а не као дугорочно свакодневно лечење. Када се узима пречесто или предуго, пацијент може да се ослони на лекове, објаснио је раније СЕЛФ.

Поред те психолошке зависности, неки људи могу развити и физичку толеранцију на лекове и зависност од њих. То значи да ће, ако покушају предуго без узимања лека, развити симптоме одвикавања. У случају бензодиазепина, ти симптоми повлачења могу бити озбиљни и могу укључивати нападаје, халуцинације, дрхтање, грчеве у стомаку и грчеве мишића, каже клиника Маио.

Због тога бисте, као што је САМ претходно известио, требали престати узимати бензодиазепине само уз помоћ професионалца. Покушај „хладне ћуретине“ обично се не препоручује и може резултирати озбиљним симптомима повлачења. Уместо тога, стручњаци препоручују рад са вашим лекаром или психијатром како бисте постепено смањивали количину лекова које узимате. Међутим, можда ћете моћи да уведете другачији лек (као што је ССРИ) који ће такође помоћи у управљању симптомима анксиозности истовремено са смањивањем бензодиазепина.

Многим људима ови лекови могу бити користан део лечења. Али требало би их узимати само под вођством професионалца и уз потпуно разумевање ризика.

!-- GDPR -->